Om ministerielle regnemetoder

Hovedregning om inklusion…Hvilket ikke inkluderer Undervisningsministerens evner:

Antorini hævder at der er 3 elever pr. skole der skal inkluderes for at inkludere 10.000 elever.
Der er 1312 folkeskoler i danmark.
Det er svært af få 10.000 ved at gange med 3
For at passe skal tallet være 7.6 elever, altså 7-8

Derudover er der den her beregning på UVM’s egne tal:
I 2012 ved inklusionslovenes vedtagelse var der 67.797 elever i specialundervisning.
Heraf 31.261 i segregeret undervisning.
Lovændringen betød at der forsvandt 36.536 fra statistikkerne.

Børn der stadig sidder i Almenskolen med samtlige deres problematikker.
Den gennemsnitlige skolestørrelse i Danmark var i 2013 på 440 elever.
Med tallene fra 2012 er det 51 elever pr. Folkeskole eller 12%.ved 100% inklusion
Med måltallet på 96% er tallet 49 elever eller 11%

Herudover sidder der de børn der “bare” er børn med AKT-problematikker.

Det duer ikke at ministeren og KL forsøger at gøre inklusionsdebatten til et spørgsmål om specialklasserne og specialskolerne.
Der er et reelt problem med beregningsmetoden i forhold til det virkelige liv på skolerne.

Share

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *